Clienții Electrica Furnizare S.A. nu primesc facturi în ianuarie și februarie

Potrivit unui comunicat emis de Electrica Furnizare, în luna ianuarie vor avea loc „o serie de optimizări complexe ale sistemelor informatice cu scopul îmbunătățirii serviciilor de care beneficiază clienții companiei, motiv pentru care vor exista limitări în accesarea anumitor funcționalități utilizate de către aceștia”. Furnizarea de energie electrică și/sau gaze naturale nu va fi afectată, însă abonații nu își vor mai putea trimite autocitirile și nu se mai pot efectua plăți pe platformele și aplicațiile agreate: MyElectrica (aplicație și portal), TelVerde (comunicare index autocitit), Formularul unic de contact online, E-chat, plata în punctele de relații cu clienții (Info Kiosk/POS), serviciile din meniul interactiv Call-center. Informarea cetățenilor se face mai greu la Zalău, fosta agenție s-a transformat într-un centru de relații cu clienții în urma unei reorganizări care a avut loc în urmă cu patru ani.

În prezent, clienții Electrica nu mai pot face plăți cu cardul la ghișeul punctului de lucru al companiei din Zalău, iar angajații nu pot lista nici facturile necesare clienților. Potrivit unor surse interne, se pare că toate operațiunile sunt blocate la nivelul Electrica Furnizare pentru a se putea realiza tranziția de la sistemul de operare OPEN, achiziționat în 2003, către sistemul SAP, sistem informatic ales în urmă cu câțiva ani de Electrica Distribuție. În tot acest timp, operațiunile între acești operatori s-au derulat cu greu, ținând cont că sistemele de operare erau diferite, motiv pentru care era inevitabilă această investiție pentru Electrica Furnizare. În prezent, angajații sunt instruiți pentru a putea utiliza și opera noul sistem, care este mult mai complex decât cel anterior. Între timp, se pare că nu se realizează citiri de indexuri, problema regăsindu-se în special în mediul rural, motiv pentru care se poate întâmpla ca viitoarele facturi să-i surprindă neplăcut pe beneficiari, deși se presupune că noul sistem informatic va prelua toate datele din vechiul sistem, inclusiv datoriile și întârzierile la plată. Unii clienți au fost informați prin aplicațiile mobile că sistemul nu va putea fi accesat nici în luna februarie, astfel că facturile ar urma să ajungă abia în luna martie.

Legat de acest subiect, pe site-ul companiei se menționează că „urmare a limitărilor temporare, factura de energie electrică și/sau gaze naturale va fi emisă și va ajunge la clienți la o altă dată decât cea obișnuită, respectiv în a doua parte a lunii februarie, iar termenul de plată se va raporta la momentul emiterii facturii. Ne asigurăm clienții că depunem eforturi pentru finalizarea cât mai rapidă a optimizărilor de sistem și le mulțumim pentru înțelegere”. Este bine de știut că până la primirea facturilor compania nu va opera deconectări și nu se vor percepe penalități către abonați.

 

58 Thoughts to “Clienții Electrica Furnizare S.A. nu primesc facturi în ianuarie și februarie”

  1. […] Potrivit unui comunicat emis de Electrica Furnizare, în luna ianuarie vor avea loc „o serie de optimizări complexe ale sistemelor informatice cu scopul îmbunătățirii serviciilor de care beneficiază clienții companiei, motiv pentru care vor exista limitări în accesarea anumitor funcționalități utilizate de către aceștia”. Furnizarea de energie electrică și/sau gaze naturale nu va fi afectată, însă abonații nu își vor mai putea trimite autocitirile și nu se mai pot efectua plăți pe platformele și aplicațiile agreate: MyElectrica (aplicație și portal), TelVerde (comunicare index autocitit), Formularul unic de contact online, E-chat,… Citeste mai mult […]

    1. Anonim

      Fals, că eu am primit!!

      1. Mariana giardino

        ești sigur?Uită-te pe ce dată este facturat?Și mie mi-a venit dar pt ce am consumat pt.noiembrie și dec.2023.

      2. Eni

        Nu-i stres…și eu am primit la o săptămână după ce au închis aplicația.Emis in ianuarie și cu termen de plată tot in ianuarie.

    2. Anonim

      Sa vedeți ce facturi b
      Umflate vor ffidin ianuarie iar pe februarie va fi regularizare

    3. Anonim

      Se poate platii,descarci o factura mai veche și pe baza codului de bare plătești fie factura curenta ori în avans,dar într-adevăr o măgărie ce au făcut de atâta vreme totuși nu e o companie de ieri..

    4. Barna

      14 zile a facturat 429 kwh, am primit factura electronic. Sa futa imbunatatirea macar sa lase sa trimitem indexul. Banii primeste cand citeste contorul.

      1. Dana Rosu

        Factura mea și-a inceput scadența pe 15 ian și eu am primit-o pe 14 Ian … Ei spun că nu vor exista penalități de întârziere dar eu sunt sigură că DA iar cu plata e o nebunie .

        Rușine !

    5. Roxana

      Si cand vor veni facturile vof fi pentru 2 luni cu sume mari .Tot in interesul lor.Le trebuie 2 luni sa-si rezolve problemele.

      1. Anonim

        Da pt. Concediu

  2. Kupas Jácint

    Noi am primit doua facturi in ianuarie!

    1. Nitoiu

      Faceți niste estimări,,din burta,,.Sunteți amatori,nu profesioniști!Grija mare,căci ve ți avea clienți mult mai puțin.

      1. Maria

        Am primit deja o factură pe estimare. Faci atac de panică la ce sume sunt de plată.

        1. Anonim

          De la 1 nov 2023 m-am mutat la electrica furnizare de la eon …nici până în clipa asta nu am primit o factura.Au zis ca e ceva problemă la platforma lor

      2. Florin

        Corect ce spune Nitoiu.
        Deși am dat autocitire ,
        au eliberat o factură umflată
        de vreo 3 ori ,estimativ.
        Cred că plec de la ei.

        1. Anonim

          Reclamație la OPC. Amenda e uriașă.

    2. Valean Livia

      Și eu am primit factura ce urma sa o plătesc în ianuarie și încă una emisa din 15 pana 31 dec.daca vroiau sa îmbunătățească acest sistem informatic puteau sa o facă noaptea.. Cred ca au cei mai prosti oameni din sistemul IT.
      O luna de zile mi se pare ceva exagerat, sâni uitam ca s în octombrie tot. îmbunătățiri în acest domeniu au FĂCUT..

    3. Rotaru

      Sa fie clar eu nu am sa plătesc facturi unflate .Voi plăti eșalonat pina cind voi plăti și perioada cind nu sau emis facturi,dar în sumele pe care mi le permit.Nu ne înțelegem veți avea probleme,chiar voi renunță la serviciile voastre

  3. Giorgiana

    Chiar nu ne mai trebuie! Eu una nu le mai plătesc, demult !

    1. Giorgiana

      Am trecut la lampă cu petrol! Am renunțat la TV, telefon, electrocasnice și mă spăl in lighean ca pe vremuri! Se poate trai și așa!!!

    2. Kosty Savalash

      Au luat-o pe urmele Hidroelectrica ! E cu ochi! Astia ne pregatesc ceva!

    1. Eu

      Ministrul știe dacă nu ar trebuii sa lase pe altul care se pricepe niste incompetenți toți de anul trecut nu au știut să-și rezolve problemele.

  4. Ana mare

    O hoție e și la electrica am plătit 900de lei ptr.un ap.de 2 camere ,chiar nu știu știu ptr.ce

  5. Anonim

    Cu toate îmbunătățirile sistemelor, ne jegmanesc pe fata! Ne fura cum vor ei!

  6. Cristi

    Eu am primit în ianuarie 2 facturi.

  7. Maria

    Bună ziua! Dacă am platit 500 lei fara sa știu cât am de plată se va lua în considerare la următoarea factura?

    1. Gyöngyi

      Da,se poate plati cu cod de bară a unei factură veche,bani nu se pierd.

  8. Livia

    România …. te urâm!!!

  9. Jak

    Ma doare in cur de electrică mi-am pus sistem fotovoltaic de 20 kw așa ca nu mai

    1. MG

      Si atunci de ce te dai destept si scrii aici?🙉

  10. Vom vedea ce o mai fi, pana atunci, romanul tot cârcotaș rămâne.

    1. Osan Antoneta

      Din păcate pentru cei care au carduri pentru energie,o fac dinadins că în februarie expiră. Tot cei mai amărâți suferă cel mai mult!

      1. Anonim

        Exact știu unde sa lovească tot pe amărâtul de om îl jecmaneste 🤦‍♀️

    2. Anonim

      Să vedem dacă în februarie vine să citească contorul că în noiembrie nu a venit nimeni Pina cînd mergem pe estimare ?

  11. Anonim

    hoți mau furat cum au vrut la facturi.

  12. Monica Irimie

    Guvernul aude? Nu ia nici o măsură? Oricum sunt hotarata sa ma mut la alt furnizor sunt cei mai mari hoti,dar nu singurii din pacate.

  13. Anonim

    Sunt cei mai hoți. Am platit 2800 lei doar o singura factura și următoarea lună 1300 lei pentru 2 camere ,cele două facturi au venit în lunile octombrie – noiembrie și în luna lui ianuarie au mai venit 2 facturi. Nu mai înțeleg nimic. Te fura pe față și tot ei fac pe nevinotii.

  14. Eu

    Sunt cei mai hoți. Am platit 2800 lei doar o singura factura și următoarea lună 1300 lei pentru 2 camere ,cele două facturi au venit în lunile octombrie – noiembrie și în luna lui ianuarie au mai venit 2 facturi. Nu mai înțeleg nimic. Te fura pe față și tot ei fac pe nevinotii.

  15. Gabriela Mirela Jugar

    Mint cu nerușinare.baga kw la 1,50 lei sa nu le plătești la 0.80 plafonat de guvern.nu fac recalcularea.e o șmecherie pe care o fac de 3 ani ,nu e niciun sistem sau platforma aiurea.pur și simplu bătaie de joc.
    Reclamați la ANPC și ANRE,urgent! Merita sancționați până la falimentate.Am 600 kw in 3 săpt ,din care 1 n am fost acasă ,la un ap de 2 camere.
    Hoți!

  16. Ovidiu

    Întocmai . In lunile de iarnă , consumul e mai mare . De ce anume să nu ne taxeze cu pretul maxim /kw ???
    In zadar am trimis contorul cu consumul real , pentru ca ei , dumnealor , fac tot ceea ce vor si cum vor cu noi , fără sa me intrebe . In loc să ne incadrăm sub 255kw/ lună , fac ei in asa fel , sa avem consum peste , pentru a ne taxa cu un alt preț mai mare . Hoți !

    1. Anonim

      Același lucru am pățit și eu am trimis un index de249kw și m-am trezit cu 303 Kw fiind taxat la prețul maxim înșelătorie pe față rușine.

  17. Anonim

    Nu vor face deconectări decât în aprilie

  18. Anonim

    Nu vor face deconectări decât în aprilie
    Asta vor bagă 2luni estimare că să nu poți plăti și te taxează cu prețul maxim,e ordin de la guvern că să aibă bani

    1. Anonim

      Instanța de judecată așteaptă pe ANRE și Ministerul energiei. Fură bani de la români.

  19. Arhip

    Eu am primit 2 (două)facturi la interval de 2 saptamani. Una cu estimare. Dacă nu primesc indexul prin telefon, cum iși permit sa trimită facturi cu estimare???

  20. Anonim

    Am trimis indexul de 154kw și am primit factură de 495kw estimat sunt niște nemernici.

  21. Anonim

    Minciuni. Eu am primit in decembrie 2 facturi si consumul meu era atunci autocitit 2512 si ei mi-au bagat 2654. Eu nici acum in prezent nu am consumat atata. Sunt niste escroci si intentionez sa ma mut de la ei.

  22. Nicu

    Am o casa de vacanta la tara, din luna Martie 2022 pina in Decembrie 2023 am consumat in 21 de luni 960 kw :21=46 kv In ian 2024 primesc doua facturi, una 80ron si a doua 290 ron nu imi explic de ce in conditile in care locuiesc la bloc Acesti oameni care factureaza la Electrica nu au rationament, sau fac pe smecheri?

  23. Alina

    Anul trecut 6 luni am asteptat tot pt sistem sa schimb numele contractului, depladandu-ma lunar („veniti luna viitoare”), anul acesta acelasi sistem care nu merge…oameni buni investiti in pregatirea angajatilor, faceti-va backupuri (solutii anternative), oare sistemul dinainte nu era mai bun avand in vedere toata situatia ? Ce sens are sa implementezi un sistem achizitionat in 2003 …in anul 2024? Vai de noi, de ale noastre oi..

  24. Anonim

    Oare de ce nu facturează electrica ? Simplu, are prea mare profit. Trebuie reintrodus controlul statului la prețuri !

  25. Marcus

    Fals, am primit în îanuarie factură mărită artficial. Nu am depășit niciodată 250 kwh dar factura era cu index estimat, la 1,3 lei/kwh în loc de 0,80 lei/kwh la cât raportasem ani la rândul lună de lună. Șmecherie ca să ia bani în avans, incorect calculați.

  26. Vasile

    Plafonarea se aplica lunar iar din decembrie nu poți comunica autocitit ul prin aplicație nici prin telefon. Pe noiembrie deși am transmis autocitit ul ei au pus o valoare mare am contestat au emis o alta factura pe o perioada mult m ai mare pentru a nu putea sa comunici indexul. Pe decembrie. Acum lucrează de 2 luni la aplicație deci se dorește sa factureze pe 2. 3 luni pentru a depăși 250 KW sa te taxeze la maxim. Nesimțire.,hoție ,tupeu, sa te mutiat unde sa te muti situația este.critica cunoscuta de guvern singura soluție e sa plec i din tara. Au asa tupeu ca nici acest comentariu nu îl pot scrie pentru apare peste text mesajul lor cu ce sa ma ajute. Reiese din comentariu ca atât vrem toți sa fiți corecți. O sa rămâneți singuri o sa plecam la alt furnizor dar cred ca toți sunteți la fel. Rușine, rușine, rușine.

  27. Anonim

    Mi a venit o factura cu 200 KW în plus.de ce mint ca nu vin facturi?

  28. Anonim

    In ianuarie au fost să citească contorul pe decembrie dar inca nu a venit factura și aplicația lor nu merge ce se întâmplă vor sa de-a faliment???

  29. Anonimul

    Rușine electrica Furați de la bieții oameni Mai bine ați verifica că ați avut oameni care au lucrat la voi acum 60 de ani ,ei au murit dar nici in ziua de azi băiatul mortului nu plătește curent fiindcă acum 60 de ani a lucrat taică-său la electrica Dacă a lucrat mama la pâine acum 50 de ani mâncam pâine și nu o mai plătim cât traim E bine pentru unii în România Rușine să vă fie

  30. Anonim

    Nu este nici o problema
    Chiar si asa factureaza ce vor.
    Am primit factura emisa pe 20 .12.2023.Am primit-o bineinteles pe 6 .01.2024.
    Scadenta era pe 4.01.2024.Am platit-o pe 08.01.2024 in loc de 40 ron am pus 100 ron ( sa fie in cont.
    Acum am.primit o alta factura de penalizare emisa pe 31.12.2023
    Asa ca nu ma mira de acesti HOTI !!!!!!!!!!

Leave a Comment